Історія конверта

Конверт

Конверт (від німецького kuvert) — пакет з паперу або поліетилену для вкладання, зберігання і пересилки паперів, плоских предметів та ін.

Конверт (від фр. сouvert) - оболонка, сорочка листа; паперова сумка.

Конверт (за Ушаковим) – складений з чотирьох сторін кутами пакетик з паперу, в який вкладають лист для відправки.

Історія конверта

За статистикою, щодня адресатами вирушає понад 3 мільйонів листів. Договори, листи, каталоги – вся кореспонденція відправляється в поштових конвертах. Сьогодні ми вже не можемо уявити собі відсутність цього атрибуту поштової служби. Хоч інколи він долає довгий шлях містами, а, можливо, і країнами, щоб потрапити до нас в руки.

Історія конверта

Конверт був винайдений і став використовуватися людиною дуже давно. Навіть не заглиблюючись в історію створення та існування конверта, можна собі уявити всю його цінність і значення. У всі часи найбільш потрібним був поштовий конверт. Його не лише відправляли поштою, але і передавали особисто в руки, вкладаючи туди різноманітні послання; починаючи від любовних листів і закінчуючи секретною інформацією. Жоден романтичний герой не обходився без цього цінного предмету. Посилаючи любовні листи, панянки наповнювали паперові конверти ароматами своїх парфумів так, що їх шанувальники просто втрачали голову.

Що стосується поштового конверта, то винайдений він був зовсім недавно - в 1820 році в Англії. Якось торговець паперовими товарами, містер Бревер з міста Брайтона, оформляючи вітрину свого магазина, барвисто розмістив на ній листи писального паперу різних розмірів - від великого, використовуваного для листа, до розміру всього з візитну картку. Цей розмір дуже сподобався місцевій публіці. Але складати такий листочок до подібності конверта було дуже незручно: не вистачало місця для адреси. Був потрібний спеціальний конверт. Зрозуміло, клієнтам англійської пошти було зовсім не до вподоби самим викроювати і клеїти такі конверти. І вони незабаром з'явилися у продажу. А оскільки попит на них був великий, довелося конструювати машини, що виготовляють конверти сотнями тисяч. Так конверт почав свій поступ по всьому світу.

розвиток поштових конвертів

Звичайно ж, не обійшлося і без легенди про появу конверта на світ. У ній говориться, що конверти були видумані для легковажних осіб, що відвідували морські курорти, щоб їх листування із заведеними там коханцями залишалося в таємниці від ревнивих чоловіків. У відмінності від пані, що жадали дотримання таємниці листування, було немало людей, яких дуже цікавив зміст листів городян, і навіть представники державної влади не були виключенням. Так, наприклад, непристойна цікавість привела Наполеона до Німеччини, де він відкрив відділ контролю над листуванням, який охрестили „Чорним кабінетом”. Перевірка листів проводилася суворо конфіденційно, не залишаючи жодних слідів небажаного відкриття на конверті. Найкваліфікованішому контролерові —Ногелеру - майстерність уміло розкривати конверти принесла посаду генерального поштмейстера.

Історія створення конверта

Але повернемося до конвертів. На появі брайтонських конвертів історія оновлення пошти не закінчилася. Знаменний день настав лише 6 травня 1840 року. Цього дня британська пошта не лише подарувала світу першу марку, але і ввела порядок, згідно з яким всі поштові відправлення мали бути оплачені. Саме тоді з'явилися звичні для нас конверти, які ми отримуємо до сьогоднішнього дня, з погашеними марками. Їх автором став відомий живописець і дизайнер, член Лондонської академії образотворчих мистецтв, Уїльям Мюльреді. Його ім'ям був названий перший конверт з погашеною маркою, а поняття "Конверт Мюльреді" використовується і дотепер.

У наш час виробництво конвертів набуває масштабнішого характеру. Сьогодні, коли за вікном двадцять перше століття — час прогресу науки і розвитку інформаційних технологій, коли все довкола комп`ютеризовано, можна засумніватися в необхідності виготовлення і використання конвертів. На сьогоднішній день у сучасному світі змінюється все, і технологія виготовлення конвертів плавно переходить до інших, не менш важливих і актуальних сфер.

Хто б міг подумати або передбачити півстоліття тому, що цей звичайний пакет з паперу гратиме величезну роль в успіху і процвітанні багатьох торгівельних марок і брендів компаній, в створенні і поширенні реклами? Сьогодні ж жодна, поважаюча себе, рекламна компанія не обходиться без свого особистого конверта. Тепер він має свій фірмовий стиль і логотип, індивідуальний розмір (від С6 до В4), свій колір і шрифт.

Отже, сьогодні конверт — це свого роду візитна картка компанії, який має бути найкращим і найнеповторнішим. Йому відведено дуже важливе і перспективне місце в нашому суспільстві.